bästa presenten

Snart är det jul och vi som alltid har varit supertraditionella julfirare i familjen EK åker bort och ickefirar jul i Thailand. Det känns bra, vi kan ändå inte fira jul utan farsan. När det gäller julklappar så ska jag försöka köpa några. Alla andra lyckliga julfirare ska ju inte behöva lida för att vi plötsligt ickefirar. Tanken på paket ledde mig in på tankar på vilken som är den bästa presenten jag har fått. Kom fram till att det nog är två månader som är min bästa present.  Juli och augusti 2010 lyckades vi leva och njuta av varje minut trots att vi visste att pappa inte hade lång tid kvar. Sommaren 2010 är den bästa presenten för den kommer räcka så länge jag lever och jag kommer ALLTID känna en tröst i att vi gjorde det bästa av den sista tiden, den sista tiden blev den bästa tiden. Vi var var på landet och hade goda middagar, vi pratade, grät, skålade, skrattade och gjorde precis alla de saker som vi alltid har gjort , skillnaden var att den här gången tog vi vara på varje ögonblick. Jag har ropat glada "carpe diem" men i år förstod jag vad det innebär. Tack för Juli och Augusti 2010 och God Jul!

Kommentarer
Postat av: Mickis

God Jul vännen!

Jag blir nästan alltid lite tårögd när jag läser din blogg nu för tiden...Kul att du är tillbaka, har saknat dina inlägg!

Kom gärna förbi och hälsa på oss i huset nån dag när du är i Stockholm.

2010-12-01 @ 08:10:22
Postat av: -loa

God Jul, Lisa!

2010-12-01 @ 08:24:41
URL: http://solnasnack.blogspot.com
Postat av: jennie

Fint skrivet med mycket hjärta!

2010-12-01 @ 12:22:30
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se/
Postat av: Hanna W

Du skriver så fint Lisa! Trillar fortfarande in här då och då...Jag öppnade precis en flaska med Simpsons-öppnaren som säger "MMMMM Beeer Yes, oh YES" som jag fick av dig när jag skulle åka till Malta:) Helt klart min finaste present;)/Wadde

2010-12-01 @ 22:41:30
Postat av: Lisa

Tack alla ni fyra goa!!! Wadde: hahaha..DET var en kvalitetspresent..haha...har du på riktigt kvar den? och funkar den?

2010-12-02 @ 16:20:04
Postat av: Hanna W

Japps, den är kvar och mycket uppskattad bland nära och kära!:)

2010-12-02 @ 23:02:52
Postat av: Morsan

Gråter igen men känner mig ändå glad.Livet är jobbigt och roligt!Trevliga dar i Götet.Börja flytta NU!

2010-12-03 @ 21:55:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0