Janne och jonny

Janne och jonny har varit hemma hos mig och per för att göra middag till oss, för att det är synd om mig eftersom jag är skadad. För att förtjäna den maten som vi bjöds på hade det nog egentligen krävts mer än ett korsband men både jag och per är glada över att vi kunde lura snälla människor på deras empati för DEN MATEN säger jag bara. Funderar nu på allvar över om jag ska skära av mig ett par fingrar för att få dem att "rycka ut" igen.
Efter ca. 7 minuter i köket frågar jonna om vi har kökshandduk ngnstans. Hm..jag letar lite men ser att vår enda handduk tydligen ligger i tvätten så jag skriker tillbaka; "nää, kökshanddukarna är tyvärr i tvätten."
2 minuter senare: Har ni rivjärn? Hm..rivjärn? jag troooor att vi har det ngnstans. Hm..
Sen håller det på sådär. Det är inga avancerade saker de ropar efter. "har ni the-sil?" hm..jag vet att vi har lösthe men nä, sil har vi nog inte".  Vi HAR inga köksredskap. Vi har kniv, korköppnare, en risslev och en lös-kork som man sätter i en öppnad vinflaska. Ja just ja, vi har två stycken potatisskalare också. Det är ju helt sjukt.
Nu när de har gått står per i köket med ångest: Va Faaan LISA!! Det här är ju så j-a dåligt, vi har inga köksredskap!!! Vi är dåliga människor! Jag får ingest. På allvar. Vi är så dåliga människor.

Jag: Men ta det lugnt, det gör oss inte till dåliga människor per. Det drabbar ju ingen annan än oss själva.
Per: MEN idag drabbade det ju dem! Det drabbade dem!
Jag: iofs sant. men i vanliga fall drabbar det bara oss.

Kommentarer
Postat av: Annica (Floda)

Brukar titta in då och då och läsa vad du skriver, blir alltid berörd när jag läser. Du skriver så jag kan se det framför mig och känna dina känslor.

Därför är det skönt att du oftast är glad...

Lycka till med rehaben och ha en underbar sommar.

kram

2010-07-01 @ 08:56:08
Postat av: Lisa

Hej annica! Men å, tusen tack!! Gud va roligt att höra och att du blir berörd, det var inte inte dåliga ord. (hej prestationsångest inför nästa inlägg:-) Hoppas är bra med dig och att sommaren blir kanon,NJUT!

kram

2010-07-01 @ 18:41:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0