jag måste bara säga

Jag tycker det var roligt att de gifte sig. Jag tycker faktiskt det. De var ju skitgulliga och de är ju kära i varandra och allt sånt. Jag såg en hel del mellan alla vm-matcher igår och jag hittade några godbitar:
Först säpovakterna som kutade hela vägen brevid vagnen genom kortegen- BRA GJORT! Speciellt när löpsteget såg lite småtungt ut på vissa håll- Roligt att se och det måste ha varit askul för victoria och daniel som hela tiden såg de där fyra hänga utanför vagnen.  Sen fulligarv när de skulle bära Victorias släp uppför trappen och jag såg framför mig hur de råkade trampa på släpet så att hon liksom drogs ner för hela trappen. I slutet av kvällen när de hade fått upp en dessert till studion för provsmakning och Timell tryckte i sig värsta stora biten och Mark Levengood började skratta svinmycket för att han tyckte att det var så komiskt. "Tryckte du i dig hela?". Ja det var mina små godbitar från bröllopet.

Kommentarer
Postat av: jennie

Alltså, de där springande SÄPOvakterna, det såg så sjukt kul ut! Men fatta själv att springa 7 km i ett rasande tempo, i kostym och lackskor- hej benhinnekollaps och stressfrakturer... Men det var ju ändå kul att de bjöd på det, för det var ju väldigt, väldigt roligt! :-)

En annan sak som var rolig var att Ebba von Sydow kallade Magdalena Ribbing för Margareta flera gånger och på slutet började hon yla åt "Margareta" att hon skulle sluta prata om tårtan och gå vidare...

Har du förresten hört storyn om polisens utseendemässiga insats? De hade ju tydligen tvingat ut alla polisutbildade i hela stan igår, även de som vänt papper de senaste 20 åren. Det var bestämt att alla skulle ha finuniformen på och vad händer när folk som inte använt den på hundra år ska pröva den- jo, den är ju såklart alldeles för liten. Så polisen fick panikbeställa skitmånga nya finuniformer! Det är också ganska roligt tycker jag. Jag funderade på om de poliser jag såg hahde blivit för feta för sina gamla uniformer och om de ingick i panikuppsömnaden, det blev som en liten fantasti kring varje polis och dennes liv, det var också kul.

2010-06-20 @ 10:10:34
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se/
Postat av: ek

hahahaha....å nej, det missade jag!!! men gud va kul, det vill jag se, kan man se det i repris ngnstans? hahaha...stackars poliser, eller stackars de fick ju nya uniformer iofs. Men va roligt, såg du några som hade för liten eller hade alla fått nya? hur har du fått reda på den här roliga informationen? hade jag helt missat:-)

2010-06-20 @ 11:05:55
Postat av: jennie

Jag vet inte, men det lär väl gå att se allting på SVTplay? Man borde i alla fall!

Jag vet inte, jag har hört det från flera håll, dels sa någon det på tv dels var det en som jag känner som är polis som nämnde det så jag tror att det är sant. :-) Alltså, alla uniformer såg ju helt nya ut, men framför oss på Strandvägen stod en polis som var kanske 60 år och som definitivt såg ut att trivas bäst inomhus. Han brydde sig inte så mycket om potentiella hot utan diskuterade mest med de små scouterna som stod utposterade längs vägen och lekte med sitt barnbarn som hängde utanför avspärrningarna. Hans uniform såg rätt shiny ut... :-)

2010-06-20 @ 15:52:53
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0