detaljer

Innan jag börjar skriva kortare inlägg lägger jag in en sammanfattning av den senaste tiden , för att ni skall få en bild av vilket mentalt tillstånd jag befinner mig i:
Nu har det gått en vecka sedan korsbandet drog och jag har kommit in i fasen där jag sätter upp mål och struktur för att komma tillbaka snabbt, bättre än någonsin. Jag blir upptagen av alla små detaljer som på ngt sätt kan påverka rehaben, det får mig att hålla fokus och det håller mig motiverad. Tanken på att jag själv kan påverka.
Målet är att göra den bästa rehaben någonsin. Förhoppningsvis leder det till att jag kommer tillbaka snabbt men det finns saker som kan hända på vägen som är svåra att påverka därför sätter jag inte upp ngt officiellt tidsmål (bara ett inofficiellt:-)
När det gäller träning så har jag idag avverkat mitt 8e rehabpass a´1,5h. Största hotet mot världens bästa rehab är att jag hoppar över vilan och därigenom bryter ner kroppen eller att jag gör för mycket och överanstränger, därför kommer jag skriva ett avtal med mig själv där jag lovar att vila när sjukgymnasten säger att det behövs. När det gäller kost kommer jag vara noga med att få i mig det som behövs för att bygga muskler men ändå balansera det så att jag inte lägger på mig onödig vikt. Jag har googlat läkaren som ska operera mig för att kolla upp honom ordentligt, vill ha en som är bäst. Leif Swärd säger att  att mannen är grym så det känns tryggt. Jag sitter med strömmaskinen på låret ngn timme varje dag för att hålla igång muskeln och jag har lagt upp en plan för att träna speluppfattning genom att titta på fotboll och ta beslut i huvudet för alla spelare som tar emot boll. Om jag kan hålla uppe beslutsfattandet så har jag förhoppningsvis stor nytta av det när jag sedan kommer tillbaka och ska in i spel igen. Idag fick jag känna lite på bollen , "dragan" kastade volleybollar och jag sparkade tillbaka med vänstern samtidigt som jag stod på kryckorna. Härligt att få sätta på sig ena fotbollsskon igen.
Japp, där är jag just nu, inspirerad och motiverad till att komma tillbaka snabbt till det som jag älskar mest!

Kommentarer
Postat av: Trana (originalet)

Leif Swärd är den absolut bästa du kan få. Han opererade mig när jag hade ett riktigt plågsamt och krångligt fel med nedslitna ledytor i knät. Efter att han hade opererat mig så har jag aldrig haft ett problem med knät igen. Så du är i gott sällskap med mig, Wayne Rooney och David Beckham. :-)

2010-06-08 @ 15:49:18
Postat av: ek

hej the other trana! nu är swärd i sydafrika och det är hans kollega som ska operera, därav googlingen:-)

2010-06-08 @ 17:02:04
Postat av: Trana (originalet)

Jag som snurrar... jag läste fel och jag uppfattade det som att Leif Swärd refererade till sig själv i tredje person när du skrev "Leif Swärd säger att att mannen är grym så det känns tryggt." Så bra tycker jag att Leif Swärd är att jag tycker det är naturligt att han kan prata om sig själv i tredje person. :-)

2010-06-09 @ 15:48:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0