skulle handla smycke till fadderbarnet

Vi ska till Filippinerna och hälsa på vårt fadderbarn så jag tänkte köpa med en present till henne. Drog en sväng till kungsbacka med 3 prylar på listan, halsband till fadderbarn, surfarshorts till per och bikini till mig själv. De hade inga halsband. De hade inga surfarshorts i Pers strlk. De hade däremot en halv bikini till mig, en underdel för 80 pix och sen hade de den här:
En fotboll för hard ground, perfekt till Asfaltsplanen i Thailand. Dessutom nedsatt till halva priset. Ibland ler livet mot en. Idag gick jag ner till valhalla med bollen under armen för att släppa ut luft ur den (för att göra den flygklar) och jag säger bara WOW! varför går man inte med en fotboll under armen oftare? det är en helt härlig känsla som inte riktigt går att beskriva, man känner sig som om man är 7 år gammal och ska ner och spela fotboll men en kompis, hela livet blir HELT okomplicerat och alldeles UNDERBART när man promenerar med en fotboll under armen. Nu tänker ni att det här är ngt som jag skriver för att det ska låta roligt och att jag "kryddar" beskrivningen av upplevelsen en aning men jag är helt allvarlig, testa! Man blir som barn på nytt och man får en pirrkänsla i hela kroppen.  Inte konstigare än att åka pulka. OBS! Bollen ska var pumpad, det funkar inte med en flygförberedd boll som på bilden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0