partykollot

Delar av kollot drog till phiphi "partyön" igår.

"Ska ni med till Phiphi?" huh...har bävat för den frågan. Svarsalternativen är två och de är båda beiga. Jag slits mellan att vara den tråkiga som jag faktiskt är (men som jag kan dölja att jag är fram tills dess att en konkret fråga som "ska ni med till phiphi?" dyker upp.) och mellan att åka med, framstå som okej-rolig fram tills dess att vi kliver av båten, i bästa fall klarar jag mig fram tills dess att vi börjar festa men grunnandet på hur jag ska klara mig hela vägen tills festen börjar kommer antagligen skapa veck i pannan redan på båten över och VIPS, avslöjad som tråktråk. Tråktråk innebär att alternativ 2 gör mig inte bara så tråkig som jag är i vanliga fall utan så tråkig som jag är när jag är som tråkigast. Det finns förstås ett alternativ 3, att åka med och inte ha som huvudmission att "klara sig" från att tvingas i alkohol och det är ett alternativ som säkerligen skulle skapa mest utveckling men jag är inte riktigt där än. Hela jag skriker att jag inte vill bli skitfull och då tänker jag att då behöver jag inte välja alternativ 3. Inte den här gången. Så nu är jag kvar på koh lanta med barn, gamlingar och Per och jag känner mig tråkig men samtidigt lättad över att jag gör det jag vill. Och lättad över att inte behöva facea den "phiphi-Lisa" som alternativ 2 skulle innebära för hon är tio resor tråkigare än hon som är kvar på Koh Lanta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0