känslosam dag

väldigt intensiv och bra dag idag. Först gick vi till kyrkan för att träffa barn från soptippen och barn som har en fadder och går på hoppets stjärnas skola i taytay. Och för att höra på gudstjänsten. Jag har haft blandade känslor inför den här dagen, roligt att träffa alla som tyckte om pappa så mkt men lite jobbigt också när det blir så mkt känslor. Började tjura direkt när jag träffade mamman i en familj som pappa hjälpte ganska mkt. Hon var nära att dö av undernäring för några år sedan, har skitfina ungar och är en sån som pappa och vi alltid har känt lite extra för. Hon har två tänder kvar i överkäken, alla andra har trillat ut. Iallafall kom hon fram och grinade mot min axel och ville inte slita sig loss, sa att hon var så ledsen över pappa. Jobbigt och fint.
Sen hälsade vi på hela gänget och satte oss i stolarna. Innan det drar igång kommer pastor Gani fram till mig och frågar om jag kan gå upp och ge en hälsning från sverige ngn gång under den 2 timmar långa gudstjänsten så jag sätter mig och börjar plita ner vad jag ska säga. Blir skit känslosam och börjar grina medans jag skriver. Så drar det igång, en tjej som pappa har följt hela vägen och som är den som man kanske känner mest för går upp och säger att hennes elever har tränat in en sång som de vill framföra för the ek-family, hon tackar gud för att hon fick lära känna pappa och säger att han var som en pappa för henne och att hon känner sig så tacksam över att han kom in i hennes liv och att han var den som påverkade hennes liv mest tillsammans med hennes egna pappa. Skitfint.
Sen pratade jag och smågrinade lite och sen lyssnade vi på fillipinospråket i kanske en timme och pastor gani i en halvtimme......
fortsättning kommer, nu måste vi ut på middag:-)

Kommentarer
Postat av: Camilla

Du är så go Lisa!!

2010-12-12 @ 14:19:14
Postat av: Agneta Sjöberg

Hej Lisa

Väldigt gripande när jag läste om din pappa o vad han har gjort för personer i Thailand.Jag har en syster som jobbat för Hoppats Stjärna i många år o vet vilka insatser dom gör över allt i världen. Visste inte att dom har en skola i Thailand.O tänk vad härligt när det finns privat personer som din pappa som bryr sig om dom fattiga.Ha så skönt på semestern Lisa. På torsdag åker Lars o jag till Brasilien i en månad Ska bli skönt God Jul o Gott Nytt År

2010-12-13 @ 07:12:21
Postat av: Morsan

Sitter här och gråter och känner mig skitstolt över er!Bra gjort Lisa!(Gani kan va väldigt seg att höra på)

2010-12-13 @ 09:10:47
Postat av: Lisa

camilla: men tack, det är du också! Och kul med FFF och att det känns så bra!!!

Agneta: Vi är i Filippinerna och hälsar på barnen. Visste inte att du hade en syster som hade jobbat för hoppets stjärna, i sverige eller utomlands? Ha det jättebra i brasilien och tack för ett fint inlägg!



morsan: men va bra att du känner dig stolt:-)

2010-12-14 @ 11:29:10
Postat av: Agneta Sjöberg

Hej Lisa

Roligt att läsa din blogg o vad din pappa har gjort för dom fattiga.

Min syster har en insamlingslokal som heter Hyddan i Älandsbro utanför Härnösand. Hon har varit anställd i många år av Hoppets Stjärna. Hon har jobbat i Riga med alla fattiga där. Samlat in kläder sängar ja allt mellan himmel o jord o sen skickat långtradare med allt hon fått in. Du kanske ha hört talas om julpaketen som hela Sverige skickade till henne o som hon sedan skickade med långtradare plus en buss med släpvagn som hon åker med till Riga själv.Det är många år sedan hon kom på julpaketen o som verkligen blivit populärt.

Nu är hon pensionär sen något år tillbaka men kan ändå inte sluta helt med Hoppet Stjärna. Hon har fortfarande loppis kvar men slutat med kläder. Är även ute o berättar om allt hon varit med om o då får hon lite pengar till dom fattiga

Tur att det finns personer som din pappa o min syster

Vi har underbart här i Brasilien

Kramisar från oss Agneta



2010-12-27 @ 14:54:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0