Hur lång tid tar det att flytta?

Hur lång tid tar det att flytta om man inte är sugen på att börja släpa grejer mitt i kylperioden? Någon som har koll?
Idag har vi haft helmysig dag på stan med mamma och syrran och sen mötte vi upp Pers mamma också. Fikat järnet, värsta kakmonstren. Vi har börjar flytta också. Jag var över och lämnade kvar en vante och lite vatten som satt på mina skor och som droppade av när jag gick in i lgh med slaskiga skor. Ska nog dit igen imorrn och lämnna mer grejer. Många bäckar små som man säger.

Kommentarer
Postat av: jennie

När jag och Peter flyttade förra året tvingade jag honom att rensa i förrådet och packa i ordning två månader före flytten. Ungefär en månad före flytt fick Peter tokröja genom lådorna för att ens hitta nödvändiga grejer typ till köket och så. Eller ja, de var ju inte nödvändiga enligt mig. Han var så trött på mig, Peter, medan jag tyckte att jag var fantastiskt härlig och planerad och organiserad. Peter döpte dock om mig till planeringshitler och var typ helt slut lagom till flytten och det var ju inte så bra. Sen när flyttdagen väl kom var jag så i gasen att jag tog rollen som flyttführer och röjde i ordning allt lagom till efter lunch. Sen var vi tvungna att vara lediga från jobbet i flera dar för att vi var så trötta.



Det kan nog vara bra att börja lite lätt, som du ungefär; med att rensa lite halvdant och lämna lite vatten och en vante i lägenheten. Eller ja, det är nog allra bäst med den gyllene medelvägen, men av egen erfarenhet kan jag ju i alla fall tala om att ingen gillar en flyttnazi (förutom just nazin själv då).

Stora kramar och lycka till! :-)

2010-12-02 @ 21:56:56
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se/
Postat av: -loa

Det tar längre tid att flytta än vad man själv tror och planerar för. Det är min erfarenhet. Och det gäller såväl med som utan Flytthitler. Jag har erfarenhet av både ock.

Min bästa grej var senaste flytten. Då tog jag ett grepp i plånboken och lät flyttfirman sköta nedpackningen i lådor av allt som skulle i lådor, inklusive alla böcker jag dras med.

Det gick snabbt och bra och sedan var det också lätthittat när jag skulle packa upp (för det fick jag göra själv).

2010-12-03 @ 08:35:02
URL: http://solnasnack.blogspot.com
Postat av: Lisa

Loa: Jag veeet! vi borde ha gjort det från början!!!! fasen!

Jennie: hahaha, per skrattar härhemma och jag me. Per frågar om det är han som är flyttnazin och jag kan ju bara säga att det är han MEN ni behövs för annars hade vi aldrig kommit ur lgh. Alla par behöver en flyttnazi, länge leve dem!!!! KRAM :-)

2010-12-06 @ 11:03:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0