denna dagen ett liv

började skriva på ett inlägg för att jag känner någon form av press på att jag borde uppdatera men sanningen är den att det inte är tillräckligt med aktivitet här på ön för att det skall räcka till ett helt inlägg. Igår satt rasse vid poolen och kastade i en sten samtidigt som han mumlade "total tristess". Missförstå mig inte, det är det här jag gillar. Man gör ingenting, ingenting, ingenting och sen plötsligt dyker det upp någon som ska till fotbollsshopen som ligger 5 minuters tuktuktur från oss och då blir man superexcalterad och ser det som dagens stora projekt. Sen kommer man hem med ett par nya fotbollsshorts, går runt i dem, pratar om dem, känner på kvaliteten, pratar ännu mer om det schyssta priset och sen gör man ingenting i någon timme till innan det är dags för dagens första eller andra träningspass. Någonstans på vägen äter man, tar en kaffe och om man har ett fullspäckat schema trycker man in en promenad på stranden också.

Kommentarer
Postat av: -loa

Underbart sätt att fånga dagen. Vi behöver mer sådant levnadssätt i stressen omkring oss. Tids nog tränger dagsschemat på.

2010-12-29 @ 08:05:37
URL: http://solnasnack.blogspot.com
Postat av: Lisa och de andra

tack loa!! va fint skrivet!!

2010-12-30 @ 11:27:49
Postat av: Krut Anna

skrattar rakt ut när jag läser detta. Men det är verkligen sant, Ibland blir det trisstess - även här i paradiset :) Du skriver så bra Lisa, verkligen målande. Jag kan se allt framför mig.. Härligt att träffa er igen. Ses snart igen hoppas jag! Ledsen att jag inte kom förbi och sköt raketer i år men jag känner att jag överlämnar det där med fyrverkerier helt till pappa nu/Anna

2011-01-05 @ 19:54:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0